ZALOGUJ
Drukuj

Ferrari – narodziny i historia pewnego statusu

włącz . Opublikowano w Aktualności

primi sui motori con e-max

Czerwony kolor oraz charakterystyczny symbol czarnego konia na całym świecie kojarzone są wyłącznie z jedną marką... Ferrari to ikona luksusu i marzenie wielu fanów motoryzacji od dobrych kilkudziesięciu lat.

Wystarczy, że spojrzymy na pierwszy z brzegu ranking najszybszych i najbardziej luksusowych samochodów świata, a zawsze jakiś model Ferrari znajdzie się w czołówce. Jak narodziła się marka Ferrari i ile dzisiaj trzeba zapłacić za najnowsze modele?

„Moje samochody mają duszę”

Historia Ferrari tak naprawdę zaczyna się wraz z datą 18 lutego 1898. Właśnie wtedy urodził się Enzo Ferrari – człowiek z pasją do aut, wielkimi marzeniami i determinacją, by te marzenia urzeczywistnić. „Myśl jak zwycięzca i działaj jak zwycięzca, a z dużą dozą prawdopodobieństwa osiągniesz swój cel” – takie motto przyświecało życiu Enzo Ferrari aż do roku 1988, kiedy zmarł.

Kiedy Enzo miał 10 lat, w roku 1908, jego ojciec zabrał swoich dwóch synów, by wspólnie z nimi obejrzeć wyścigi samochodów w Bolonii. Tamto doświadczenie zaważyło na całym dalszym życiu Enzo, który już wtedy – jako kilkuletni chłopiec – zdecydował czym zajmie się w przyszłości.

Przełomowe momenty z „życia Ferrari”

W latach dwudziestych Enzo bezskutecznie ubiegał się o pracę w firmie Fiat. Na szczęście zupełnie inaczej potoczyły się losy z marką Alfa Romeo, w której Enzo przepracował niemal dekadę, od 1920 do 1929 roku. Marzenia o pracy jako kierowca rajdowy urzeczywistniły się.

W roku 1929 Enzo założył Scruderia Ferrari – swój własny, niezależny team wyścigowy. W tamtym czasie jednak nie posługiwano się jeszcze odrębną nazwą Ferrari. Przełom nastąpił w 1939 roku kiedy to Enzo już na dobre rozstał się z Alfa Romeo, pragnąc stworzyć coś unikatowego, całkowicie na własną rękę. Podobno Enzo dowiedział się także, że Alfa Romeo planuje niejako „wchłonąć” Scruderia Ferrari do Alfa Romeo. A to byłoby dla niego nie do przyjęcia.

Marzenia o tworzeniu własnych samochodów przetrwały mimo trwającej II Wojny Światowej. Ferrari w tym czasie przeniósł się z Modeny do Maranello (siedziba firmy znajduje się tam po dziś dzień). W 1945 firma Enzo zaczęła intensywną pracę nad 12-cylindrowym silnikiem, a dwa lata później, pierwszy model słynnego Ferrari 125 S opuścił fabrykę. Kolejna dekada to lata największej świetności Ferrari. W 1951 roku Ferrari 375 przyniósł firmie niebywały sukces, w dodatku zwyciężając nie z „byle autem”, bo z Alfa Romeo. Wyglądało na to, że uczeń przerósł mistrza.

Lata 70. i 80. to na przemian okres wzlotów i upadków firmy, o których można by mówić godzinami. Nie sposób natomiast pominąć wydarzeń z 1985 roku, kiedy to jeden z najbardziej ikonicznych modeli Ferrari zaczął pojawiać się na plakatach na całym świecie. Oczywiście mowa o Ferrari Testarossa.

Ferrari obecnie

Trzy lata później, w 1988 roku, Enzo Ferrari zmarł, a udziały firmy zostały podzielone w następujący sposób: 10% udziału otrzymał jego syn, Piero, a aż 90% włoska firma Fiat. Zaczęła się nowa era Ferrari. Od 1994 do 2004 podczas siedmiu wyścigów Formuły 1 za kierownicą Ferrari zasiadał sam Michael Schumacher.

Po dziś dzień Ferrari uznawane jest za symbol pewnego statusu. I nie dotyczy to wyłącznie luksusu, ale także jakości oraz połączenia tradycji z innowacyjnością. Obecnie za Ferrari 488 czy Ferrari GTC4 Lusso zapłacimy około 330-350 tysięcy dolarów. Z kolei Ferrari F12 to już koszt rzędu 380-550 tysięcy dolarów, w zależności od wybranych opcji i parametrów. Nie ulega wątpliwości, że te auta to prawdziwe spełnienie marzeń – nie tylko fanów motoryzacji. A wszystko zaczęło się od wizji i marzenia małego chłopca z włoskiej Modeny…

Dodaj komentarz

Komentuj, Nie obrażaj!

Uwaga! Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt: zgłoś komentarz. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane. Resko24.pl nie zbiera, nie przechowuje i nie przetwarza danych osobowych użytkowników, w tym adresów IP.

Dla swojego komfortu i ochrony nicka - zaloguj się.


Kod antyspamowy
Odśwież

W dniu 18.05.2017 w Kołobrzegu odbył się finał województwa zachodniopomorskiego Energa Basket Cup w Mini Koszykówce chłopców szkół podstawowych. W... Zarówno poziom zawodów, jak i oprawa stała na najwyższym poziomie. Licznie przybyli kibice ze Szkoły...
Wystawa EXPO-ZDROWIE

Wystawa EXPO-ZDROWIE

23.05.2017 | Aktualności
Odsłony: 244
Stowarzyszenie „Nasza Pasja” w Resku zaprasza wszystkich mieszkańców w najbliższą niedzielę - 28 maja 2017r., na rynek przy Urzędzie Miejskim. Od...
Reska Wiosna Poezji

Reska Wiosna Poezji

23.05.2017 | Aktualności
Odsłony: 210
”Strofa winna być taktem, nie wędzidłem.”Juliusz Słowacki Zespół Szkól w Resku kontynuuje projekt zainicjowany w ubiegłym roku przez Związek Literatów Polskich...   Natomiast w piątek gratka nie tylko dla miłośników poezji, bowiem gościem honorowym będzie kapitan żeglugi...
Odzyskano ciągnik rolniczy o wartości 100 tysięcy złotych

Odzyskano ciągnik rolniczy o wartości 100 tysięcy złotych

22.05.2017 | Aktualności
Odsłony: 942
Do 5 lat pozbawienia wolności grozi 21-latkowi, który ukradł ciągnik rolniczy o wartości 100 tysięcy złotych. Mężczyzna został zatrzymany, a...   Działania funkcjonariuszy, którzy pracowali nad sprawą oraz pomoc osób postronnych doprowadziły do odnalezienia skradzionego ciągnika.
Kierowca 40 tonowego składu miał 2,5 promila

Kierowca 40 tonowego składu miał 2,5 promila

22.05.2017 | Aktualności
Odsłony: 1767
Prawie 2,5 promila alkoholu miał kierowca tira z naczepą, który przewoził ładunek. Policjanci z Komisariatu Policji w Resku zatrzymali do kontroli... Policjanci zatrzymali kierującemu prawo jazdy, a samochód ciężarowy przekazali właścicielowi firmy. Za swoje nieodpowiedzialne zachowanie 48...
WIĘCEJ AKTUALNOŚCI >>>
Eskumed Pierwsza Pomoc & Ratownictwo Medyczne