Portal Resko24.pl - Menu boczne
Pin It

Internet to nowoczesny kanał dystrybucji towarów i usług, dlatego wielu przedsiębiorców widzi w nim znaczny potencjał. Otwierając swój wymarzony sklep internetowy oczekujrmy pojawienia się wielu nowych klientów. Niestety w większości przypadków ruch w witrynie jest znikomy co przekłada się na zysk z internetowego biznesu. Wina za ten stan rzeczy bardzo często leży po stronie niewłaściwej promocji. Skuteczna reklama sklepu internetowego to gwarancja pozyskania wartościowego ruchu w witrynie i nowych klientów. W poniższym artykule przedstawiamy dwa efektywne sposoby na promowanie sklepu internetowego.

Długofalowe efekty SEO gwarancją sukcesu
Najskuteczniejszym narzędziem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Usługa ta obejmuje szereg działań mających zwiększyć ruch z wyników organicznych wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie stron internetowych  obejmuje działania w obrębie fraz kluczowych dla danej branży. SEO to działania polegające na optymalizacji kodu witryny, treści, a także budowanie profilu linkowego. Zmiany w kodzie strony są niewidoczne dla użytkownika, jednak wpływają na ocenę strony przez roboty skanujące sieć. Nasycenie witryny wartościowymi tekstami nie tylko wpływa korzystnie na pozycje strony, ale też buduje pozytywny wizerunek  marki. Regularne pozyskiwanie wartościowych odnośników do strony i optymalizowanie treści przekłada się na uzyskanie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron internetowych widoczne efekty przynosi zazwyczaj po okresie 3 miesięcy wykonywania usługi przez doświadczonych specjalistów SEO.

 

Błyskawiczne działanie kampanii AdWords
Drugim skutecznym sposobem na promowanie sklepu internetowego jest Google AdWords. Reklama w linkach sponsorowanych to błyskawiczne narzędzie dedykowane dla osób chcących osiągnąć natychmiastowy efekt. Wpłacając środki pieniężne na konto Google możemy od razu wyświetlać reklamę na wybrane frazy kluczowe. Pamiętajmy, że reklama wyświetla się tylko, gdy na naszym koncie Google AdWords znajdują się środki pieniężne. Minusem tej usługi jest koszt, gdyż reklama wyświetlana jest na zasadach licytacji. Im więcej płacimy za kliknięcie w nasz link sponsorowany tym korzystniejsze pozycje uzyskujemy. Chcąc się reklamować na konkurencyjne frayz musimy być świadomi większego kosztu usługi. Zaletą Google AdWords jest dostęp do panelu administracyjnego, który umożliwia wprowadzanie na bieżąco zmian w kampaniach oraz monitorowanie efektów tych działań. Reklama w linkach sponsorowanych sprawdzi się bardzo dobrze, gdy zależy nam na promowaniu usług i towarów sezonowych, a także gdy działamy w branży niszowej. W takich przypadkach AdWords da nam błyskawiczny efekt lub niższe koszty reklamy.

W przypadku sklepów internetowych warto rozważyć promocję zarówno za pośrednictwem Google AdWords, jak i usługi pozycjonowania. Jeśli jednak budżet na to nie pozwala korzystniej jest wybrać pozycjonowanie stron internetowych, które w dłuższej perspektywie przynosi zdecydowanie lepsze efekty.

Piotr Bartnicki
Redaktor: Piotr Bartnicki
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba jeszcze mówić do ludzi" - Stanisław Jerzy Lec

Twoja reakcja na artykuł?

Komentarze można dodawać po zalogowaniu. Zapraszamy do dyskusji.

Zaloguj
x
x
Zarejestruj
x