Wczoraj (04.09) w godzinach nocnych, w bloku mieszkalnym przy ul. Borków doszło do awarii sieci elektrycznej. Uszkodzone telewizory, lodówki, pralki oraz inny sprzęt elektroniczny to pokłosie "odpalonego zera" w skrzynce zasilającej budynek.

Wczorajszą awarię potwierdza kierownik działu technicznego spółdzielni mieszkaniowej "Jutrzenka".

- To było "odpalenie" przewodu zerowego na złączu kablowym "ZK" zasilającym blok, należącym do operatora ENEA. Spisaliśmy wszystkie uszkodzone urządzenia. W imieniu mieszkańców już wystąpiliśmy do operatora. W związku z awarią, zniszczeniu uległy m.in. zasilacze do laptopa, radioodbiorniki, dekodery TV, routery internetowe, lodówki, telewizor, telefon i pralka. Najwięcej uszkodziło się dekoderów do odbioru telewizji cyfrowej - relacjonuje Zygmunt Szlandakowki, kierownik działu technicznego spółdzielni "Jutrzenka".

Zaraz po awarii pojawili się na miejscu pracownicy operatora ENEA. Dzisiaj, prąd dociera do mieszkańców bez żadnych zakłóceń, nie zmienia to jednak faktu, że w związku z tą awarią doszło do bardzo kosztownych zniszczeń sprzętu RTV i AGD.

Czy można się starać o odszkodowanie?

Oczywiście, że tak. Część osób może skorzystać ze swojego indywidualnego ubezpieczenia mieszkania. Wszyscy którzy ponieśli straty, mogą również zażądać odszkodowania od dostawcy energii.

- My jesteśmy ubezpieczeni na takie sytuacje, jeżeli się potwierdzi, że uszkodzenie sprzętu nastąpiło w wyniku wadliwego działania naszych urządzeń, to takie osoby mogą się zwrócić z wnioskiem o odszkodowanie. Wtedy nasz ubezpieczyciel rozpatruje te wnioski. Oczywiście wniosek musi być pisemny, musi być również załączona informacja od serwisu elektronicznego o poniesionych kosztach, co konkretnie zostało uszkodzone i czy ta awaria mogła mieć związek np. z przepięciem - powiedziała Danuta Tabaka, rzecznik prasowy obszaru dystrybucji Grupy Enea.

Wnioski można składać w najbliższym Biurze Obsługi Klienta Grupy Enea. W imieniu mieszkańców bloku przy ul. Borków,  taki wniosek złożyła spółdzielnia "Jutrzenka". Można również kontaktować się indywidualnie. Rejon Reska obsługuje biuro w Gryficach, przy ul. Parkowej 5, tel. (ogólnopolski) 61 111 11 11. Więcej informacji na stronie operatora: BOK Gryfice .

Resko24.pl

Dodaj komentarz

Uwaga! Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt: zgłoś komentarz. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane. Resko24.pl nie zbiera, nie przechowuje i nie przetwarza danych osobowych użytkowników, w tym adresów IP. Dla swojego komfortu i ochrony nicka - zaloguj się.