Portal Resko24.pl - Menu boczne
Pin It

Dzisiaj naszym oczom ukazał się wręcz nieprawdopodobny widok. Po wielu latach starań, nagłaśniania tematu i interwencjach przejazd kolejowy na ul. Wojska Polskiego zostanie zlikwidowany.

Od godzin porannych  w miejscu dawnego przejazdu kolejowego trwają intensywne prace rozbiórkowe. Jak nam się udało ustalić, ze względu na odbywający się w tym miejscu ruch kołowy pracownicy mają utrudnione zadanie. Lokalizacja przejazdu uniemożliwia wytyczenie objazdu. Dlatego prace rozbiórkowe są prowadzone "połówkowo", tzn.tylko na jednym z pasów ruchu. Kierowcy napotykają na utrudnienia, na czas prac wprowadzono w tym miejscu ruch wahadłowy i ustawiono sygnalizację świetlną.

Jeżeli pogoda nie pokrzyżuje planów prace mogą potrwać około tygodnia. Wykonanie prac zleciły Polskie Koleje Państwowe firmie ze Stargardu. Wykonawca prac został wyłoniony w drodze przetargu i będzie wykonywać podobne zlecenia w wielu miejscach województwa zachodniopomorskiego.

Przypomnijmy, przejazd po zlikwidowanej linii kolejowej Runowo - Wysoka Kamieńska leży na działce geodezyjnej nr 239/24. Właścicielem tego terenu jest Rejon Administrowania i Utrzymywania Nieruchomości PKP który ma swoje biura w Szczecinie i  Poznaniu. W związku z tym, RDW Gryfice nie mógł przeprowadzić żadnych prac drogowych na tym odcinku ponieważ to nie jest ich teren. Rozpoczęcie prac w tym miejscu byłoby złamaniem prawa. Pan Ryszard Liegmann, kierownik RDW Gryfice, twierdził, że PKP powinno rozebrać pozostałe elementy przejazdu oraz dokonać podziału działki i przekazać np. Urzędowi Miejskiemu w Resku. Jednocześnie PKP powinno wystąpić do zarządzającego ruchem o zmianę oznakowania, tj. zmianę stałej organizacji ruchu. Zostaliśmy również poinformowani, że ze strony PKP przez wiele lat zupełnie nie reagowały w tej sprawie.

Obecnie wszystkie prace rozbiórkowe przejazdów po dawnej infrastrukturze PKP na terenie województwa zachodniopomorskiego, są dofinansowana ze środków unijnych.

Resko24.pl

R24PL
Redaktor: R24PL

Twoja reakcja na artykuł?

Komentarze  

Arkadio
+4 # Arkadio 2016-02-08 07:45
W końcu tak banalna sprawa jest naprawiana. Niestety część ludzi uwierzyła gminnym radnym i urzędnikom... że "naturalny próg" zwalniający był nam potrzebny. Część ludzi oburza się, że zlikwodowanie przejazdu spowoduje drastyczny wzrost prędkości...

A nie spowoduje - skoro maksymalna prędkość z jaką można jechać to 50 km/h to większość kierowców (z progiem czy nie) będzie jechać koło szkoły z prawidłową prędkością. Obecność progu nie przyczynia się bowiem do utrzymania prędkości na odcinku 200m.

Na kierowców lądujących na drzewach w samochodach BMW jak życie pokazało "świetny próg zwalniający" i tak nie działał. Takim ewenementom wystarzy bowiem około 100m do uzyskania znaznie wyższych prędkości (co więcej uzyskiwali oni je również wyjeżdżając z Rynku... gdzie są skrzyżowania i łuk).
Zgłoś administratorowi
Arkadiusz
0 # Arkadiusz 2016-02-09 13:12
Byłem, widziałem... i załamałem ręce.

Jak dla mnie partanina i prowizorka - zalewana masa na mokre podłoże, brak umocnienia gruntu - choć lepsze to niż dawny przejazd. Ale pożyjemy zobaczymy - robota czeka na odbiór, są fachowcy od tego, jeśli odbiorą tę złą robotę PKP, to po "podarowaniu" gruntu zapłacimy za to my wszyscy (jako podatnicy utrzymujemy bowiem zarządy dróg).
Zgłoś administratorowi
Paweł
0 # Paweł 2016-02-16 10:53
To nie jest linia Runowo-Wysoka Kamieńska tylko Worowo-Płoty. Runowo-Wysoka Kam. to była relacja pociągów kursujących przez Resko. Linia na odcinku Runowo-Worowo jest wciąż czynna, dla ruchu pasażerskiego i towarowego. Odcinek Worowo-Płoty (przez Resko) faktycznie został zlikwidowany (aczkolwiek czy w 100% to nie wiadomo) w 2013 roku, natomiast pozostała część linii, Płoty-Wysoka Kam. jeszcze istnieje, od roku jest nieprzejezdna ale jeszcze 1,5-2 lata temu była użytkowana przez drezyny PKP PLK.
Zgłoś administratorowi

Komentarze można dodawać po zalogowaniu. Zapraszamy do dyskusji.

Zaloguj
x
x
Zarejestruj
x