W dniu 04 października 2017 r. w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Łobzie odbyło się szkolenie komendantów Powiatowych Formacji Obrony Cywilnej.

Zgodnie z § 3 pkt 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Szefa Obrony Cywilnej Kraju, szefów Obrony Cywilnej województw, powiatów i gmin, w związku z § 3 ppkt 2 litera e Wytycznych Szefa Obrony Cywilnej Kraju z dnia 11 stycznia 2016 r. w sprawie zasad organizacji i sposobu przeprowadzenia szkoleń w zakresie obrony cywilnej, obowiązkowemu szkoleniu podlegają komendacji powiatowych formacji obrony cywilnej.

Organizatorem szkolenia był Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Szczecinie przy współpracy Stanowiska ds. Obronnych i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Łobzie. Szkolenie pozwoliło zapoznać komendantów Formacji OC z ich podstawowymi aktami prawnymi dot. realizacji zadań co w dalszej kolejności ułatwi szkolenie całego składu osobowego utworzonych Formacji OC.

Po części teoretycznej, uczestnicy szkolenia przeszli do części praktycznej. Każdy uczestnik miał możliwość posługiwania się sprzętem łączności i rozpoznania skażeń. Dzięki życzliwości Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Łobzie uczestnicy mogli przećwiczyć pod okiem ratowników udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej z wykorzystaniem manekinów.

Krzysztof Wawrynowicz

Tekst i zdjęcia: powiatlobeski.pl

Dodaj komentarz

Uwaga! Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt: zgłoś komentarz. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane. Resko24.pl nie zbiera, nie przechowuje i nie przetwarza danych osobowych użytkowników, w tym adresów IP. Dla swojego komfortu i ochrony nicka - zaloguj się.